Program i knjižica sažetaka Godišnjeg skupa – Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji
- Post by: Melita
- 11/10/2022
- Comments off
VIZUALNO U ETNOLOGIJI I KULTURNOJ ANTROPOLOGIJI
Godišnji skup Hrvatskog etnološkog društva
Zagreb, 20-21. listopada 2022
Lokacije održavanja skupa:
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Vijećnica, Ivana Lučića 3, Zagreb
Etnografski muzej, Trg Mažuranića 14, Zagreb
Kulturno informativni centar KIC, Preradovićeva 5, Zagreb
Institut za etnologiju i folkloristiku, Knjižnica, Šubićeva 42/V, Zagreb
uz mogućnost slušanja online
Ovogodišnji skup HED-a posvećen je raspravi o poetikama i politikama vizualnoga u etnologiji i kulturnoj antropologiji, uzimajući u obzir vizualne izraze – poput fotografije, ilustracija, filma, videa, umjetničkih djela, kartografskih prikaza i dr. – kao predmet i metodu etnoloških i kulturnoantropoloških istraživanja i interpretiranja, te kao sredstvo komuniciranja, stručnih i znanstvenih saznanja u sektoru kulture, obrazovanja, turizma i u drugim javnim djelatnostima.
U društvenim i humanističkim znanostima vizualno je neizostavan predmet analize i izvor spoznaja o različitim aspektima kulture, ali i instrument bilježenja i prenošenja znanja.
Potreba pojedinca za kreiranjem i potrošnjom vizualnoga naročito je naglašena i ubrzana u suvremenom digitalnom dobu. Vizualno je stoga svakodnevno upregnuto u znanstveni i stručni rad, obrazovanje, arhivske, muzejske i konzervatorske djelatnosti. Razvoj tehničkih alata – fotografije, filma, digitalnih aplikacija, obrazovnih platformi, društvenih mreža, kartografskih digitalnih programa poput GIS tehnologija, digitalnih interaktivnih arhiva i sl. – kao i njihova dostupnost, omogućili su stručnjacima korištenje komunikativnih potencijala vizualnoga u brojnim praksama rada i svakodnevice.
U etnološkom i kulturnoantropološkom radu, analiza odnosa narativnih i vizualnih izraza dovodi do razumijevanja ljudskih pojedinačnih i kolektivnih iskustava, kao i procesa stvaranja i komuniciranja poruka, osjećaja i vrijednosti (simboličkih, estetskih, identitetskih i dr.).
Raznolikost i brojnost medija te njihova široka prisutnost u znanstvenom i stručnom radu, obrazovanju i javnom djelovanju nužno povezuju i premrežuju etnološki i kulturnoantropološki rad s drugim disciplinama i djelatnostima, posebno onima koje su vizualno orijentirane, kao umjetnost, dizajn, arhitektura, mediji, (digitalni) marketing, turizam i dr.
Program skupa preuzmite ovdje.
Knjižicu sažetaka preuzmite ovdje.
Zoom link za prvi dan skupa:
https://us02web.zoom.us/j/84777498377?pwd=QStmaW1rNEhCWGQydmk2TGJuM1Mydz09
Zoom link za drugi dan skupa:
https://us02web.zoom.us/j/87154926482?pwd=MFgvSXZMenhNZ01tVjMzWjhORFRuUT09