Program i knjižica sažetaka Godišnjeg skupa – Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji

Program i knjižica sažetaka Godišnjeg skupa – Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji

  • Post by:
  • 11/10/2022
  • Comments off

VIZUALNO U ETNOLOGIJI I KULTURNOJ ANTROPOLOGIJI

Godišnji skup Hrvatskog etnološkog društva

Zagreb, 20-21. listopada 2022

Lokacije održavanja skupa:

Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Vijećnica, Ivana Lučića 3, Zagreb

Etnografski muzej, Trg Mažuranića 14, Zagreb

Kulturno informativni centar KIC, Preradovićeva 5, Zagreb

Institut za etnologiju i folkloristiku, Knjižnica, Šubićeva 42/V, Zagreb

uz mogućnost slušanja online

Ovogodišnji skup HED-a posvećen je raspravi o poetikama i politikama vizualnoga u etnologiji i kulturnoj antropologiji, uzimajući u obzir vizualne izraze – poput fotografije, ilustracija, filma, videa, umjetničkih djela, kartografskih prikaza i dr. – kao predmet i metodu etnoloških i kulturnoantropoloških istraživanja i interpretiranja, te kao sredstvo komuniciranja, stručnih i znanstvenih saznanja u sektoru kulture, obrazovanja, turizma i u drugim  javnim djelatnostima.

U društvenim i humanističkim znanostima vizualno je neizostavan predmet analize i izvor spoznaja o različitim aspektima kulture, ali i instrument bilježenja i prenošenja znanja.

Potreba pojedinca za kreiranjem i potrošnjom vizualnoga naročito je naglašena i ubrzana u suvremenom digitalnom dobu. Vizualno je stoga svakodnevno upregnuto u znanstveni i stručni rad, obrazovanje, arhivske, muzejske i konzervatorske djelatnosti. Razvoj tehničkih alata – fotografije, filma, digitalnih aplikacija, obrazovnih platformi, društvenih mreža, kartografskih digitalnih programa poput GIS tehnologija, digitalnih interaktivnih arhiva i sl. – kao i njihova dostupnost, omogućili su stručnjacima korištenje komunikativnih potencijala vizualnoga u brojnim praksama rada i svakodnevice.

U etnološkom i kulturnoantropološkom radu, analiza odnosa narativnih i vizualnih izraza dovodi do razumijevanja ljudskih pojedinačnih i kolektivnih iskustava, kao i procesa stvaranja i komuniciranja poruka, osjećaja i vrijednosti (simboličkih, estetskih, identitetskih i dr.).

Raznolikost i brojnost medija te njihova široka prisutnost u znanstvenom i stručnom radu, obrazovanju i javnom djelovanju nužno povezuju i premrežuju etnološki i kulturnoantropološki rad s drugim disciplinama i djelatnostima, posebno onima koje su vizualno orijentirane, kao umjetnost, dizajn, arhitektura, mediji, (digitalni) marketing, turizam i dr.

Program skupa preuzmite ovdje

Knjižicu sažetaka preuzmite ovdje

Zoom link za prvi dan skupa:
https://us02web.zoom.us/j/84777498377?pwd=QStmaW1rNEhCWGQydmk2TGJuM1Mydz09

Zoom link za drugi dan skupa:
https://us02web.zoom.us/j/87154926482?pwd=MFgvSXZMenhNZ01tVjMzWjhORFRuUT09